19. 3. 2015 se v budově ZŠ Vodičkova na Praze 1 uskutečnil kulatý stůl Stále konference asociací ve vzdělávání a bylo mou velkou ctí se této zajímavé diskuze zúčastnit. Tématem byla Strategie digitálního vzdělávání, která by měla na příští roky určit směr českého školství v oblasti využívání digitálních technologií ve výuce.

Cílem kulatého stolu bylo hledat odpovědi na otázky:

  • Odpovídají stávající výukové cíle (RVP) potřebám 21. století?
  • Jakým způsobem by měly být technologie ve výuce využívány?
  • Jaký vliv má volná dostupnost výukových zdrojů na rovný přístup ve vzdělávání?
  • V čem spočívají rizika digitálních technologií pro děti a jak jim bránit?
  • Jak docílit toho, aby se učitelé naučili odpovídajícím způsobem integrovat technologie do výuky?

Panelisté:

  • Petra Boháčková (ZŠ Dr. E. Beneše, Praha 9),
  • Bořivoj Brdička (Pedagogická fakulta UK),
  • Miroslav Dvořák (ZŠ Červený vrch, Praha 6),
  • Petr Lupáč (Filozofická fakulta UK),
  • Ondřej Neumajer (Pedagogická fakulta UK).
  • Miroslav Parvonič (EDUin)-